Środa, 12 września 2012 Kategoria >100, >30km/h

Infrasettimanale Classico - w deszczu i z przygodami :p

Trochę zbędnego paplania:

Z rana co nieco po mieście, też dość szybko...

Od BBTouru minęło już 2 tyg. Poczułem się lepiej, więc chciałem się przejechać dłuższy dystans, a tu mi IC w oczy wpadło (IC, czyli cotygodniowa ustawka, z ponoć czołówką polskich amatorów :p). Czemu nie. Ktoś ostatni musi dojechać :)

O 17 ruszam na Błonia na miejsce spotkania. Cisnę oczywiście ile wlezie, bo jestem spóźniony. Wpadam jeszcze na chwilę do Ando, żeby napompować kółka, a na alejach trafiam na czerwone. Ruszam szybko wzdłuż drogi po chodniku żeby czasu nie tracić a tu nagle metr przede mną wyrasta jakieś dziewcze...
Ostro po hamulcach, ale na tak krótkim odcinku wiele się wyhamować nie da, więc wpadam trochę w dziewczynę... lecę przez kierownicę, ale pechowo nie ląduje na dziewczynie, tylko zaliczam beton... Zbieram się szybko i zaczynam przepraszać, ale szczęśliwie dziewuchę tak naprawdę lekko zahaczyłem i nic jej się nie stało. U mnie za to wygięta klamkomanetka (udało się naprostować :p który to już raz...) i lekkie stłuczenia. Ufff, dobrze, że nie ma powtórki z zeszłego roku, kiedy to też we wrześniu zaliczyłem głupią glebę, która się w szpitalu skończyła...

Ok, dojeżdżam trochę obolały na Błonia gdzie dopiero puszcza mnie powypadkowy szok i trochę się trzęsę :) Czekamy kilka minut i sporą grupką ruszamy tempem trochę ponad 30km/h w stronę Kryspinowa gdzie mamy się wszyscy zebrać.
Na jednym z odcinków wyprzedza nas jakaś małą ciężarówka mijając się z nami i z samochodem z naprzeciwka na gazetę... akurat cisnęliśmy prawie 40km/h, a gość i tak głupi, i poczekać chwilę nie mógł. Cóż poradzić :p

W Kryspinowie spotykam jedyną znaną mi w towarzystwie twarz, tj Robina paradującego w stroju CCC. Cwaniaczek ;)

Start:

Postaliśmy kilka minut i pada hasło do startu. Jedziemy nad wyraz spokojnie. Jakieś pogaduchy, jest fajnie, turystycznie, tak jak planowałem :) Z przodu czołówka coś tam już wyszarpała, i ~3 gości trochę uciekło. Z peletonu urywa się jeden żeby ich gonić. Później drugi, trzeci... w końcu wszyscy ruszyli, i tempo poszło na ponad 50km/h na prostym. To by było na tyle jeśli chodzi o spokojną jazdę :p

Zaczyna się podjazd, na którym ku mojemu zaskoczeniu dobrze mi idzie. Trzymam się przy czołówce, jedziemy w ~6, i nawet mam jeszcze trochę zapasu sił. A tu nagle pyk, i po kolanie :) Po chwili drugie pyk, i po ścięgnie achillesa... :p
Zwalniam drastycznie dając się dogonić kolejnym kolarzom, w tym m.in. Robinowi. Zaczyna padać, jadę sam. Trasy nie znam, więc czekam chwilę na kogoś, i we dwóch jedziemy sobie spokojnie przez kolejne kałuże :)

Mokrzy doszczętnie, jedziemy koło siebie ucinając sobie pogawędki i tym sposobem przewalamy się przez kolejne dwa podjazdy. Na końcówce trasy doganiamy jakiegoś marudera, a kilka kilometrów przed metą dopada nas czołówka, która jechała dłuższą trasę.
Siadamy im na kole, nawet da się za nimi jechać :) Na finiszu podkręcają tempo na tyle, że przy 56km/h na prostej ich nie dochodzę :p

Na koniec rozlosowanie nagród - wylosowałem bilety do Kina pod Baranami na Line of Sight (film o kurierach rowerowych), na który to rezerwowałem bilety, ale rezerwacji nie przypilnowałem i przepadła, a miejsc od dawna już nie ma... fajnie ;)
Oddaje wejściówki żeby ich nie przemoczyć Robinowi (którego najpierw wylosowali, ale mu termin nie pasował więc było kolejne losowanie :p) i ruszamy znów niezłym tempem do Krakowa.
Jeden z mijanych rowerzystów dogania naszą trójkę. Okazuje się że to forumowy PawełG :) Ciśnie zdrowo razem z nami na góralu z sakwą :p

W Krakowie szukam jeszcze kluczy (cały przemoczony i brudny, ubrany w kamizelkę odblaskową pytam o nie w Teatrze Stu :P), które byłem przekonany że zgubiłem przy potrąceniu dziewuchy, ale szczęśliwie okazuje się, że ich w ogóle nie wziąłem :)

Niestety kontuzje jeszcze nie zaleczone... trzeba będzie jeszcze pewnie kilka tygodni czekać, zanim znowu będzie można cisnąć...

Byłem jedynym bez SPD'ów, bez kasku i z Brooksem Flyerem, który do szosówki pasuje jak pięść do nosa :)

Co ciekawe bolały mnie biodra... czyżby przez Brooksa?

Trasa (baterie w GPSie padły :p):

VDO 2.0, które w ścianie deszczu na BBTourze wysiadło, tym razem bez problemu, choć deszcz nas nie oszczędzał...