Kwiecień, 2015

Sobota, 25 kwietnia 2015 Kategoria >100, Górki

Piekło w górach

Będąc w Szczyrku, grzechem byłoby nie wykorzystać okazji do przejechania się po górach :)
Koło 10 wskakuję na rower, i od razu zaczynam podjazd na Salmopol. Mijam kilku zjeżdżających szosowców i kilka podjeżdżających osób, ale tak czy inaczej, twardo trzymam się tego żeby się z nikim nie ścigać i jechać spokojnie swoim tempem.

Na szczycie zagaduje mnie dwóch rowerzystów którzy wjechali tu autem i sączą sobie teraz piwo w przydrożenej knajpie z rowerem opartym o auto :)

Dalej prawie 10km zjazdu, i zaczynam podjazd pod Kubalonkę, mijając po drodze jedną z wielu rezydencji prezydenta (przypomnę, że utrzymanie Komorowskiego jest droższe niż utrzymanie królowej Anglii :P)

Zamek niczego sobie.
Dolny:

Górny:

Droga przyjemnie pnie się do góry, ruch żaden.

Na końcówce zjazdu do Koniakowa zauważam w oddali jakiegoś szosowca... ledwo dokręciłem na zjeździe i już go prawie miałem, ale trzymając się swojego tempa, założyłem że zaraz mi ucieknie, bo gość na oko ze 20kg lżejszy ode mnie :) Tak się jednak nie stało, i go jednak wyprzedziłem.
Weszło mu na ambicję, i po pewnym czasie mnie wyprzedził po chwili skręcając w jakąś boczną uliczkę. Nieładnie :P

Stanąłem na jakąś fotkę, a po chwili zauważyłem rzeczonego szosowca jadącego równoległą do mojej drogą. Wyskoczył po jakimś czasie z powrotem na moją drogę, pojawiając się 500m przede mną, i znowu zaczął się malutki wyścig (cały czas twardo trzymałem się swojego tempa, żeby nie zajechać pobolewającego kolana :P). ~700m przed szczytem znowu go wyprzedziłem, a na zjeździe to już nie było o czym gadać, 20kg przewagi zrobiło swoje ;)

Odbijam na znany mi z MRDP stromy kawałek po płytach ażurowych.

Nawet zawróciłem żeby go sobie podjechać jeszcze raz. Na świeżo i na MTB, te 18-19% zupełnie nie zrobiło wrażenia.

Później przyjemnie wijącą się drogą przez wioski w dół, i odbijam zaliczyć gminę Rajcza oraz Ujsoły. Kawałek dalej robię postój pod sklepem, pod którym ciągle mnie ktoś zagaduje, niektórzy się nawet witają uściśnięciem dłoni. Kultura jak się patrzy :)

Byłem też świadkiem nieudolnego podrywu:

Później delikatnie do góry gdzie spotykam okazy lokalnej fauny nieożywionej.

Przysiółek Piekło, od którego wzięła się nazwa wycieczki powitał mnie piekielnie wyciętym lasem.

Kawałek świetnej drogi przez las, z której chyba za wcześnie odbiłem pakując się w męczący teren.

Trafiłem tym samym w urokliwe spokojne górskie wioski.

Na szczyt Koniakowa wracam męczącą ścianką z kiepską nawierzchnią, kończącą się nawet 22% nachyleniem.

Widoki rekompensują mękę :)

Na koniec zjazd do Wisły i ~13km podjazdu na Salmopol, u którego podnóża wylizałem już do reszty oba bidony i zjadłem wszystko co miałem. Ciężko było na końcówce ;)

Kolano nie bolało, 2500m podjazdów weszło, pot zalał mi kilka razy oczy, wycieczka udana :)

Climb avg/max: 6/22%

Czwartek, 23 kwietnia 2015 Kategoria <100

Niepołomice z Grześkiem

Ale mają dobre lody w Niepołomicach ;)

Środa, 22 kwietnia 2015 Kategoria <100, Po mieście

Tyniec z Grześkiem

Poniedziałek, 20 kwietnia 2015 Kategoria <100, Po mieście

miasto

Niedziela, 19 kwietnia 2015 Kategoria <100, >30km/h

Katowice - Kraków - huragan w plecy ;)

Z Katowic przez Alwernię do Krakowa. Strasznie się nie chciało wejść na rower po prawie całej zarwanej nocy (impreza), ale jakoś się w końcu udało. Pierwsze 20km z Kubą, niby bez spiny, a średnia 36km/h... później się rozdzieliliśmy i zacząłem cisnąć na całego, dociągając średnią do 38 i wciąż rosła... Niestety na ~40km zaczęło boleć kolano, i szansa żeby dojechać w 2h z Katowic do Krakowa poszła się paść ;) Kolejne 40km powolutku żeby się dotoczyć tylko...
  • Sprzęt Szosa

Niniwa - wyprawa przygotowawcza dzień 2

Wtorek, 7 kwietnia 2015 | Uczestnicy Kategoria >100, Wyprawa

Niniwa - wyprawa przygotowawcza dzień 1

Niniwa zrobiła jakieś ~25km mniej, bo ja w ramach obiadu pojechałem jeszcze do Szczyrku ;)