Wtorek, 6 listopada 2012 Kategoria >100, >200

Penetracja na sucho

Wycieczka ze Stamperem, za to bez przerzutki. opis jutro [;

Ostatnio często wstawaję z samego rana (6-7), i próbuję chodzić wcześniej spać. To drugie się nie udaje, więc chodzę niedospany...
Budzik dzwoni o 4. Ja w ogóle spałem? Oj, ciężko się zwlec z łóżka.

Na śniadanie jem (nie! nie makaron!) sporawą porcję fasolki po bretońsku, na której spokojnie robię pierwsze 100km ;) W międzyczasie piszę do Wilka, który zmożony wiatrem zakończył swoją trasę do Zakopca w połowie drogi.

Mieliśmy jechać we trzech, ale jeden kolega wycofuje się, zasłaniajac się lekkim deszczem i brakiem błotników (też nie mam).
O dziwo po wyjściu na zewnątrz, nie jest wcale zimno (7 stopni). Ba, nawet ciepły wiaterek dosyć jest [; Spotykam się ze Stamperem o tej 5 rano, i razem ruszamy w trasę.

Czasem trzeba się wspomóc...

W Wieliczce jedziemy ul. Stromą, która ma bardzo króciutką ~13% ściankę, za to jej przedłużenie, tj ul. Garbarska okazuje się sporo dłuższe i niewiele łatwiejsze.
Miało być zimno, więc poubierany w całkiem sporą ilość ubrań, oczywiście cały się pod tą górkę upociłem...

Za Chorągwicą oglądamy z góry ładną panoramę Krakowa i trafiamy w końcu na dobrze mi znaną drogę do Gdowa.

W okolicach Zagórzan wysiada mi przednia przerzutka, z którą poza problemami na końcówkach obu BB-Tourów nigdy nie miałem problemów. Choć zawsze trochę ciężko chodziła...
Okazuje się, że wysiadła całkowicie lewa klamkomanetka. Wykręcam więc całkowicie przednią przerzutkę i ustawiam łańcuch na środkowej (42z) koronce. Trochę popaduje, więc buty szybko przemakają...

Jadąc bez przerzutki i zachowując dość wysoką kadencję, prędkość nie powinna mi spadać poniżej 20km/h. Na ~10% podjeździe przez Łapanowem mi się to oczywiście nie udaje ;) męczę się od tej pory z niską kadencją praktycznie na każdym podjeździe, niejedno krotnie pedałując na stojąco, co nie zdarzało mi się od dobrych 3 lat :D

Kolejny podjazd za Muchówką, i jadąc w dół dojeżdżamy do doliny Dunajca. Tu jedziemy te 15km na zmianach ;) poza tym kawałkiem jedziemy prawie cały czas albo obok siebie, albo ja z przodu :p

Na tym odcinku zaczyna mnie boleć biodro, o które się obawiałem od początku. Szczęśliwie znajduję prawdopodobnie przyczynę bólu - lemondka! Trzymając ręce na baranku problem znika. Kto by pomyślał... Z drugiej strony, mocno zwalniamy, więc na pewno i to ma wpływ...

W ciężkowicach robimy popas na jedzenie, gdzie zagaduje nas trochę grubsza pani po 50, która mówi że dla niej te 40-50km to nie problem, a zdarzają się jej i setki. Nieźle ;)

Wychodzimy ze sklepu, i prawie zamarzamy :p trochę spoceni, w sklepie tylko ochłonęliśmy, o wyschnięciu nie ma mowy... Do tego wiatr który miał wiać z zachodu, między górkami wieje czasem nawet i ze wschodu, więc trochę nam tutaj przeszkadza.

Wokół nas pojawiają się potężne chmury burzowe, zza których wychodzi czasem słońce. Widoki świetne, szczególnie że na horyzoncie czyste niebo, więc i górki w oddali widać [;

Po fajnych pagórkach docieramy do Gorlic, w których nie dołącza do nas WujekG, za to pojawia się nowy kompan. Pan Penetrator ;) Nie znajdujemy sklepu rowerowego, więc korzystamy z usług penetratora (podróba WD40), którego Stamper kupił na stacji jako smar do naszych skrzypiących łańcuchów.

W Bieczu. Prawie jak G...

Przed polecanym mi - przez pewną jeszcze wtedy pannę - przed 2 laty Bieczem, dopada nas niezły deszcz. Pewnie z tego względu miasteczko specjalnego wrażenia na nas nie robi.

O, rynek. Zróbmy zdjęcie! Zrobiłem fotę, zrobiłem fotę Stamperowi, a on aparatu jeszcze nie zdążył wyciągnąć ;)

Kawałek przed Szerzynami chowamy się na przystanku. Po ~30min przestaje wreszcie padać, a my i tak całkowicie przemoczeni i zziębnięci lecimy dalej. Ręce pomimo rękawiczek skostniałe. Do tego wiatr w pysk, brak przerzutki i największy na naszej trasie podjazd :p

Za Ryglicami trafiamy na kawałek bardzo fajnej drogi z widokiem na pobliskie pagóry:

Odbijamy w końcu na Pleśną, by wąską i mocno pagórkowatą drogą zaliczyć jedną z ostatnich dzisiaj gmin.

Kolejny popas pod sklepem. Stamper wymienia tu po raz 2 (!) baterie w swoim GPS'ie. Eneloopy pokazuję tutaj co potrafią ;) ja przejechałem na jednym zestawie całość, i podejrzewam że spokojnie by jeszcze kilka godzin pociągnęły...

Dalej wpadamy ku naszemu zaskoczeniu na stromy (nawet 15% złapało, a poniżej 10% praktycznie nie schodziło) i długawy podjazd do... nikąd ;) Asfalt za to nówka sztuka, więc na zjeździe pomimo całkowitej ciemności było super. Tylko zakręt czasem nie wiadomo było w którą stronę jest :p

Na koniec zaliczamy jeszcze gminę Skrzyszów i po objechaniu tarnowskiego rynku udajemy się na pociag.

Mieliśmy plan przejechania ponad 360km (jeszcze gminy na północ od Tarnowa i powrót do Krakowa), ale deszcz i chłód trochę nas do tego zniechęcił. Do tego bolały mnie coraz bardziej wychłodzone i wymęczone niską kadencją kolana. Jednak w takich temperaturach przydałby się na nie windstopper, a nie jedynie ocieplane nogawki.
I na postojach się ociągaliśmy, ale motywacji trochę brakowało [; Cóż, nie ma tego złego. Fajnie było ;) Sporo pogadaliśmy, i pośmialiśmy się przynajmniej ;)
A i tempo bardzo spokojne do tego... :p

Cała trasa na sucho. Wypiłem przez cały dzień jakieś 1,5L wody raptem i jeden średni jogurt...

Pociągiem jadę zamiast na Płaszów, do Krakowa Głównego, żeby dobić jeszcze kilka kilometrów więcej i załapać się na bs'owe okienko :p

Trasa:

Max wznios: 16%
Max spadek: -18%

Zaliczone gminy: Ciężkowice, Bobowa, Łużna, Moszczenica, Gorlice, Lipinki, Szerzyny, Ryglice, Pleśna, Tuchów, Skrzyszów

Łącznie 628, w tym roku 189. W małopolskim zostało jeszcze 6 ;)

Zainteresowanych zbieraniem gmin zapraszam na:

oraz portal:

A jak komuś się nudzi, zawsze można jeszcze zahaczyć o: