Niedziela, 28 sierpnia 2011 Kategoria >200, >100

Dookoła Babiej Góry

Na wyjeździe była lipa....

W nocy obudziła mnie szalejąca burza i bardzo silny wiatr. Podejrzewałem, że rano będzie podobnie i nigdzie nie trzeba będzie jechać... :p

Budzę się o 5:20, wyglądam za okno - nie pada, czyli jedziemy!

Szybkie śniadanie (spaghetti) i o 6 spotykam się z Mikim na rondzie matecznego. Ujechaliśmy może z 500m i dopadł nas deszcz, więc go przeczekaliśmy ;D

Kolejny deszcz złapał nas dopiero w Skawinie, i był to ostatni jego występ, choć cały dzień wisiały nad nami ciężkie chmury...

Na drogach przez całą trasę albo mały ruch, albo właściwie żaden. Jedziemy sporą część trasy obok siebie gadając. Pomimo jazdy przez góry nie mamy zbytnio widoków z racji na chmury.

Za Kalwarią Zebrzydowską zaczynamy kombinować skręcając w wąskie lokalne drogi, dzięki czemu nadzialiśmy się na stromizny rzędu 15% (wg znaków).

na zdjęciu oczywiście nie widać stromizny [;

W Suchej Beskidzkiej odbijam kawałek na wschód celem zaliczenia gminy Maków Podhalański, a wracając wyprzedzam dwóch gości na mtb. W Suchej czeka na mnie Miki, i na postoju mija nas z naprzeciwka kolejnych kilku rowerzystów.

Od Suchej jedziemy wzdłuż strumienia, ja ponownie samotnie odbijam w stronę Koconia celem zaliczenia kolejnej gminy i przy okazji przełęczy [;

widok na gminę Ślemień :p

Przebijamy się na Koszarawę, gdzie na podjeździe (a później zjeździe) mija nas jakiś kolarz. Pewnie w kółko jeździ jeden podjazd... nuuuudy [;

Miki się pręży:

W Jeleśni (90km) stajemy wreszcie na śniadanie (moje drugie :p), do tej pory zapychaliśmy się jedynie ciastkami.

Poobklejane Surly LHT

Mocno najedzeni ruszamy na przełęcz Glinne (~11km podjazdu, 300m przewyższenia) i zjeżdżamy na Słowację żeby kupić sobie piwo :p

Teraz ja się prężę

Mikiemu łapie luzy jego amortyzowana sztyca. Aż 2 000km na niej przejechał :)

W Zubrohlavie mijamy kolejnego kolarza ślęczącego nad mapą.
Odbijamy na Bobrov, Lipnicę Wielką i Jabłonkę. W polach widziałem coś ala łasica skaczące jak zając...

Wyjeżdżamy ze Słowacji:

Od Piekielnika do Pieniążkowic nowy, bardzo dobry asfalt. Przed Rabą Wyżną podjazd, a do samej Raby ku naszemu zaskoczeniu zjazd (wyżna na dole ?).
Tu stajemy na hamburgera z frytkami (160km).

Z wysokiej bardzo fajny zjazd do Jordanowa, a później do Osielca. Za to od Osielca do Łętowni bardzo ostry i dość długi podjazd (200m przewyższenia :p). Zdecydowanie brakuje mi tu przełożeń, ale jakoś udaje mi się pocisnąć na szczyt.

jak się nie ma lemondki...

Od Łętowni do Pcimia i dalej do Myślenic drogą techniczną wzdłuż S7 praktycznie cały czas w dół. W Myślenicach trochę pobłądziliśmy, posiedzieliśmy na rynku i ruszyliśmy w stronę Krakowa.

Na myślenickim rynku

Pojechaliśmy chyba przez Olszowice, trafiając na kolejny stromy i mozolny podjazd...

Cały wyjazd pod znakiem objeżdżania Babiej Góry, której przez wiszące chmury nawet nie zdołaliśmy ujrzeć [; Do tego uzupełniłem swój dorobek gminny, zaliczając gminy: Maków Podhalański, Ślemień, Koszarawa, Jeleśnia, Raba Wyżna, Spytkowice, Jordanów Miasto, Bystra Sidzina, Tokarnia.

Razem 423 gminy, w tym 79% małopolskich gmin (na niebiesko zaliczone w tym roku)

Tempo dostosowane do współtowarzysza (:

Zjadłem:
rano ~pół paczki makaronu, małą paczkę hitów, czekoladę, hamburgera z frytkami

Wypiłem: ~2L wody, 3L napoju tymbark

Niestety wysiadł mi licznik mierzący przewyższenia... a tych podejrzewam że mogło być koło 3 000m.

Mapka (były małe odchyły...):
  • Sprzęt Szosówka - pęknięta rama

trochę... rolki przerzutki oblepione, łańcuch czarny działa jak papier ścierny na kasetę a sama kaseta... szkoda słów. o rowery nie dbacie a jeździcie na nich. rama niech będzie brudna kwestia estetyki i dbałości o sprzęt ale napęd ma być czyściutki "chodzić" tak żeby go słychać nie było :). każdy ma własny rower i dba o niego według własnego uznania. pozdrawiam
cmabarowa
- 17:32 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj
ee tam, czepiacie się... [; nie ma co popadać w paranoje. najważniejsze żeby wewnątrz było nasmarowane, a trochę brudu jak poleży na zewnątrz to tragedii nie będzie... i tak napęd klasy deore powinien uciągnąć 10-15k km...
- 08:55 wtorek, 30 sierpnia 2011 | linkuj
Fajny wypad,napęd już nie:)
funio
- 20:27 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
jaaa pierdziu..... łańcuch, kaseta i kółka przerzutki nie wyczyszczone od .....
km się chwalą ale syf taki na napędzie - porażka. to tak z innej beczki. ładne nawijanie asfaltu. pozdro i bezpiecznych tras :)
cmabarowa
- 19:27 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
dla zainteresowanych zbieraniem gmin, polecam portal 'zaliczgmine.pl' (jeszcze w trakcie rozwoju, ale mapkę już sam generuje...) (:

widoki byłyby niezłe gdyby nie kiepska pogoda... trzeba będzie kiedyś powtórzyć trasę :p bo i podjazdy świetne, więc może ktoś się skusi na nie pojechać [;
- 18:25 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
Ładne przewyższenia , szczerze mówiąc zazdroszczę , nawet na takiej wyżynie Krakowsko-Częstochowskiej już są ciekawe widoki.
Mati94
- 17:57 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
Fajna pętelka :-)
MARECKY
- 16:04 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
Piękna traska,a widoczki troszku liche :)
Janusz507
- 13:27 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
Gratulacje, a średnia i tak całkiem niezła, jak dla mnie. Ale fajny ten pomysł z "zaliczaniem" tych gmin. Rozumiem, że tak ma być cała Polska pokryta. Spodobał mi się. Trzymam kciuki za uzupełnianie mapki.
Robert
- 13:22 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
oj niska... ale kolega chyba ustanowił swój rekord dobowy [;
- 07:08 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj
Jaka średnia :]
robin
- 06:10 poniedziałek, 29 sierpnia 2011 | linkuj

Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa niona